Amikor valaki honlapot, webáruházat készíttet, üzemeltet, biztosan belefut a keresőoptimalizálás (SEO) kifejezésbe. Cikkünkben a keresőoptimalizálás fontosságát fogjuk bemutatni webshopok számára.
Számos marketing megoldás áll a webáruházak rendelkezésére ahhoz, hogy látogatókat, vásárlókat szerezzenek. Ezek között találhatunk ingyenes megoldást (SEO) és fizetett megoldásokat (kattintás alapú hirdetések, PR cikkek megjelenítése releváns oldalakon) is. Ahogy láthatjuk, a keresőoptimalizálás legnagyobb előnye, hogy ingyenes. Természetesen az elvégzett munkáért fizetni kell, azonban az egyes látogatók után nem kell külön díjat fizetni, akik az internetes keresők természetes találataira kattintva érik el webshopodat, ingyen jönnek.
A keresőoptimalizálás másik előnye, hogy hosszan tartó megoldást nyújt. A fizetett hirdetések sajátossága, hogy csak addig tudsz belőle látogatókat szerezni, amíg fizetsz értük. Amint leállítod a hirdetéseket, a látogatók sem jönnek. Ezzel szemben a megfelelően optimalizált, az internetes keresőkben elöl található webshopok valószínűleg hosszú ideig elöl maradnak, minimális ráfordítással. Ilyen minimális ráfordítás a rendszeresen frissített, releváns tartalom.
A webshop, amely nem foglalkozik a SEO-val, lemarad a konkurenciához képest. Ha a rivális webshopok, cégek elöl jelennek meg Google-ben a te kulcsszavaidra, akkor legtöbb érdeklődő náluk fog vásárolni, nem nálad.