Hogyan legyenek erős, egészséges körmeid?

Hogyan legyenek erős, egészséges körmeid?Az erős körmök nagyban hozzájárulnak a nők mindennapjaihoz, szépséget, ápoltságot jeleznek, és könnyebben lehet a műköröm alapanyagokat is felvinni rájuk. A körmök erőssége nagyrészt természeti adottságból fakad, azonban ennek ellenére számos dolgot lehet tenni, amivel erősíteni tudod körmeidet. Lássunk ezek közül néhányat.

Amire mindenképpen figyelj oda, hogy kerüld el a körmök szárítását. Ezt legkönnyebben úgy tudod elérni, ha mellőzöd az acetonos készítmények használatát, mivel azok hátránya, hogy zsírtalanítják a körmöket, ami kiszárítást eredményez. Az aceton a körömlakkok, műkörmök eltávolítására szolgál, de kiváltható egyéb, kiszáradást nem eredményező készítménnyel is.

A lakkozott, műkörmöt viselő körmöknek szüksége van pihenésre. Amikor lemosol egy körömlakkot, ne egyből vidd fel a helyére az új színt, hanem 1-2 nap pihenőt hagy a körmöknek. Ugyanez vonatkozik a műkörmökre is, melyek gyakran még jobban megterhelik a körmöket, így akár hosszabb regenerációs időt is igényelhetnek.

Oda kell figyelni a megfelelő vitaminpótlásra is, mivel a vitaminok hiánya a körmökön is meglátszik. A körmöknek szüksége van A- és B-vitaminokra, valamint vasra, cinkre és folsavra is. A-vitaminok vannak a répában, a tojássárgájában és számos zöld és narancssárga zöldségben is. A B-vitaminok bevitele történhet tojás, tej, gabonák és dinnye fogyasztásával is. A vashiányt el lehet kerülni szeder, áfonya, spenót és vörös húsok fogyasztásával. A teljes kiőrlésű gabonák fogyasztása több szempontból is előnyös, az egyik ilyen pl. a magas cinktartalom.